Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Isnin, 19 Oktober 2009

balik kampung

Lama dah rasanya tak update blog ni....... banyak nak saya ceritakan tentang anak-anak, tapi tak tahu camner nak mula.....

oklah saya nak ceritakan tentang pengalaman balik kampung naik bas ngan bebudak ni. yelah baba diaorang sibuk so tak dapat ikut. semenjak mak saya takde saya dah jarang balik kampung. si abang selalu ajak balik...tapi tak ada masa dan susah kalau nak balik kampung kalau takde kereta.


ambik gambar dalam kereta sebelum naik bas...

Sebenarnya perjalanan nak ke kampung takdelah jauh sangat kalau naik bas, ambil masa dalam 2 jam je.....


abang sempat posing sebelum naik bas...

Dalam bas mereka hepi sangat semua orang nak dilambainya..... yang tak seronoknya bila adik buat perangai ramahnya...semua orang dalam bas nak disapa.....bas jalan dia lak sibuk ke hulu ke hilir suh duduk bukan main susah...nasib baik abang boleh dengar kata....

mengantuk lah tu...


Lepas ni gerenti tido.....



lena tul....dia tido...


sian adik penat agaknya...


muka baru bangun tidur....

sampai jer kat Mentakab call adik amik kitorang kat station bus...almaklumlah barang2 bebudak dengan diorang sekali kalau harapkn saya bawa ...memang susahlah sikit....

seronok atuk diorang dapat jumpa cucu2... kat kampung cuma tinggal atuk ngan makcik dan pakcik yang tengah sekolah yang lain dah merantau...

kat kampung ada cici, si arnab makcik bedah yang sekarang tengah belajar kat KL.. sebenar arnab ni sebelum ni tinggal ngan kami..sebab tu acaf tak sabar2 nak balik nak tengok cici...


Acaf bagi cici makan...


cici suka makan...asyik ngunyah jer kerjanyer


ngan acaf sekali masuk sangkar...

kat kampung, acaf ngan orkid mamang tak ade masalah nak berkawan.. anak2 jiran suka berkawan ngan diorang.

sebenarnya saya rindu sangat ngan mak saya..banyak sangat benda yang membuat saya rasa sayu je bila ada kat rumah mak.. tapi sian pulak abah... dia cakap kami semenjak mak takde kami macam tak ada kampung dan tak rasa nak balik jenguk dia..

"abah jangan bimbang kami pun sayang abah jugak....."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cayalah sapa yang komen :)