Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Ahad, 20 Mac 2011

Pembantu mama

Cuti sekolah Acaf n Orkid tak gi mana-mana, so diorang ni jadi pembantu mama lah kat rumah. 

Tugas diorang pagi ni ialah basuh kasut baba. Rajin anak2 mama. 

Diorang ni memang suka tolong mama, terutama kalau kerja mengunakan air dan sabun, memang kesukaan..... 

Kali ni cuti tak dapat pergi mandi manda....so main air dalam bilik air pun jadi. 

"Abang tukar berus...Abang pakai yang ni Adik nak yang lagi satu tu...." 

Adik tengok abang basuh dulu... 

Pandai Abang basuh kasut baba...... 

Seronok tengok diorang basuh kasut, memang teliti Acaf basuh kasut baba, bersih kasut baba dia. 

Beruntung mama dapat pembantu comel ni so ringan kerja mama...hehehe 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cayalah sapa yang komen :)