Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Rabu, 26 Oktober 2011

EXAM...!!

Sekarang ni memang dah lepas dah anak2 aku ambik exam tapi hari ni aku nak jugak cerita pengalaman aku hadapi anak nak ambil exam...

Dulu selalu tengok kawan2 yang mentelaah buku sebab anak2 nak exam, cam pelik jer aku tengok anak nak exam mak lak yang over! hihihi itu dulu...tapi sekarang baru taw apsal...

Pasal kalau kite nak tolong anak2 kite ulangkaji kite kena taw jugak supaya nanti kalau anak tak faham....surely dia tanya kite..(tak kan nak jawab ntah kot...)  
 
Sekarang ni, wa takyah susah2 mentelaah buku banyak2 sebab anak2 baru kindergarten, tapi kadang2 gelabah jugak bila anak tanya bahasa mandarin.... yang itu jenuh jugak guna kreativi tuk menjawab...

Syukur sebab walaupun sekarang ni, aku takde masa tuk meluangkan masa ngan anak2 tapi mereka pandai. Bila aku balik dan tanya homework dah siap.. dengan senyuman mereka jawab dah Mama... then mereka tunjuk buku mereka masing2 dan tanya aku balik cantik tak tulisan mereka selagi tak puji selagi tulah dia tunjuk... 


Yang sebenarnya bukan senang nak suruh mereka wat kerja sekolah, jenuh gaduh ngan Maksu Intan...sabar jelah Intan Payung...(mangsa buli anak2 aku) 

Every time nak pergi sekolah diorang mesti mengantuk...

Minggu lepas Intan lak amik exam, yang sorang ni memang tak susah nak jaga, segalanya dia uruskan sendiri... Intan pelajar kelas khas, hari tu pergi sekolah dia untuk perjumpaan ibubapa, erm... lebih kurang ngan anak2 aku jugak perangai dia, suka sangat bermain waktu kelas. Tapi kat umah rajin buat kerja sekolah, kalau kerja sekolah dia habis kerja sekolah anak aku dia nak buat, anak2 aku suke jer... tapi lepas kena tegur baru dia stop, sekarang dia jadi pemerhati jer dan dia akan make sure homework anak2 aku siap. Thanks Intan Payung...
 
Tahun depan Asyraf akan masuk Darjah 1. Harap2 tahun depan teratur sikit jadual aku ngan anak2..

2 ulasan:

  1. Wah da sekolah da anak buah aku ni.
    beajar rajin2 taw..:)

    BalasPadam
  2. Dah mama Noranye.. nanti jangan lupa baca tentang Asyraf graduate taw.. :)

    BalasPadam

cayalah sapa yang komen :)