Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Isnin, 21 November 2011

Tadika Riang Mesra Sejati, Concert & Graduation 2011

Salam... wah, sekejap jer masa berlalu, rasa baru jer Acaf masuk tadika sekarang dah graduate. Sedar tak sedar dah 2 tahun berlalu. Yelah Acaf masuk tadika pun masa tu umur dia dah lima tahun, habis jer cuti sekolah ni Acaf akan melangkah ke sekolah rendah.

Kelas Asyraf masa umur 5 tahun



ni pula kelas Asyraf umur 6 tahun, kini jadi kenangan


Thank you very much for All Teachers, especially Teacher Selvi, Hong Lao Shi, Ustazah Rusnah, Principal Zana and Aunty Bee Ching.. You all the best ..:)

 
 ini pula gambar kelas Aishah, kelas umur 4 tahun, next year Aishah masuk 5 tahun.

Rasa sangat berterima kasih pada para guru2 yang mengajar anak2 kami, rasa bangga bila  melihat mereka  pandai membaca, mengira dan berdoa. 

12 November 2011, sekolah Asyraf (Tadika Riang Mesra Sejati)  adakan concert dan juga convocation di UIA. Asyraf dan Aishah tidak ketinggalan membuat persembahan.
 
 
Aishah & Asyraf memakai costume
 
 Aishah with her dance partner, Lau Yau Chuan


 Asyraf, Chicken dance
Persembahan dimulakan dengan ucapan dari Pengetua iaitu Puan Zana, ucapan yang amat menyentuh perasaan.
video
Teacher Zana

Seronok menyaksikan persembahan kanak2. Cute sangat. 

Asyraf tampil di depan, menyanyikan lagu Negaraku


 Semua kanak2 ambil bahagian


 tidak ketinggalan kanak-kanak 3 tahun

 Persembahan Nasyid juga tidak dilupakan

hot number .... i want nobody, nobody but you.... huhu!

This one are my favorite, because my baby girl take part


Persembahan boria, lirik lagu ni memang lucu....
  
 
Ada juga tarian India, Batu Caves mari... 
  
Persembahan yang paling dinanti-nantikan...Chicken Dance, my baby boy take part
 
Persembahan dari kesemua kanak2 umur 6 thn...sebelum penyerahan trofi & scroll  

Asyraf bergambar kenangan bersama pengetuanya Puan Zana

Persembahan masih belum tamat, masih ada lagi kanak2 yang ingin menonjolkan bakat......:)
Menerima sorakan hangat, tarian Hindi... Dhoom machale,

So cute, persembahan kanak 4 tahun
 
 
Tarian Melayu juga tidak ketinggalan,


begitu juga tarian China


Pelbagai persembahan di persembahkan memang 1 Malaysia, juga tidak ketinggalan persembahan drama dari kanak-kanak 5 tahun, cerita yang dilakonkan dalam drama ini ada sikit kaitan dengan Pengetuanya. Cerita mengenai seorang jejaka Cina bercinta dengan gadis Melayu. 





 Menarik lakonan kanak-kanak ini..
 
Dan akhir sekali persembahan para guru..... ada juga antara guru2 ni pemalu...


Dengan melihat persembahan kanak-kanak ini, tergambar kehebatan para guru mereka. Congrats!!

4 ulasan:

  1. all teachers mmg yg terbaik..especially teacher zana .. thanks a lot..concert kat uia tu sgt mhiburkn .suka tgk tarian ayam..anak i tarian bt caves

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Jamiyah mereka memang yg terbaik... Teacher Zana sangat baik hati, saya memang suka sangat dengan dia walaupun dia garang tapi dia sayang semua anak2 murid dia.

      saya pun suka tengok tarian ayam.... oh ye ker so anak awak sebayalah yer ngan anak perempuan saya (^_^)

      Padam
  2. 5 years kid performance tu kan. Gadis melayu tu Putri Nur Melissa. My princess! So proud of our kids. Big thanks to Joykid!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan.. sy juga turut berbangga dan berterima kasih pada Joykid.. ^_^

      Padam

cayalah sapa yang komen :)