Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Sabtu, 12 Mei 2012

Happy birthday Aishah ^_^

Assalamualaikum..

Walaupun sibuk, aku tetap nak update blog ni. Kebelakangan ni banyak sangat kerja, samada yang tertangguh atau terpaksa ditangguhkan dan sekarang kena siapkan dan dateline dia pulak sama.

Dalam berberapa minggu ni, aku kerja dari Isnin hingga Ahad, dari pagi hingga malam. Bukan sebab gila kerja, tapi kerja memang banyak. Ada juga kerja terpaksa ditangguhkan sebab nak bagi laluan kepada yang lebih urgent. Bila dah tertangguh makin berlambaklah jadinya. 

Pada hari Jumaat tempohari bertarikh 04.05.2012. Aku minta supaya kawan aku gantikan tempat aku kat klinik sebab aku nak habiskan kerja aku dipejabat. So malam tu aku tak buat part-time, aku terus tumpukan pada kerja full-time aku. Suamiku datang ke pejabat membawa makanan bersama anak2 aku. Disebabkan esok hari Sabtu dan kebetulan cuti umum (Wesak Day) so pagi Sabtu aku free. Jadi aku terfikir nak bawa anak2 makan kat luar pada malam tu dan sambung kerja pagi esok. Cadangannya nak makan di McDonalds saja, tapi bertukar, sebab dalam perjalanan ke McDonalds fikiran aku melayang kepada gambar kek harijadi anak saudara aku bulan lepas. Kek gambar Upin Ipin yang comel. Aku ingat nak buat tempahan untuk anak aku Aishah dan pastinya gambar Princess Barbie warna pink adalah kegemaran Aishah. Mesti Aishah suka.

Alamak!...Ya Allah, hari ni harijadi Aishah, dan aku tak buat apa2........Ingatkan aku sorang je lupa baba Aishah pun lupa. Mungkin Allah nak bantu aku, jadi hati aku tiba2 tergerak nak bawa anak2 makan kat luar. Sebelum keluar tadipun aku ada cakap ngan hubby nak bawa diorang makan2 sebab asyik kerja je, masa ngan anak2 takde. Nasib baiklah teringat, so sempatlah belikan kek, tapi tak seperti yang aku rancang tadi.

topi birthday mesti kena beli

Destinasi bertukar, singgah kedai kek untuk belikan kek buat Aishah, pastinya kalau nak kek seperti yang diidamkan, memang taklah kurang2 amik sehari untuk order. So terpaksa lah pilih kek express.


kek aiskrim strawberi.. oklah tu asalkan warna pink...hehehe


party birthday mengejut gitu... 

I'm a bad mother, birthday anak pun boleh lupa... teruk betul.  Tapi kalau fikirkan balik tentunya aku akan rasa lebih bersalah kalau aku terus sambung kerja tadi. Tuhan bantu aku sebab tetiba jer fikiran aku melayang kat kek anak abang long aku. Memang selalu rancang nak yang terbaik buat anak2 tapi rasanya ini je yang termampu.
Happy birthday sayang, mama love u always.


29 ulasan:

  1. Happy birthday aishah :-)
    Wish you all the best :-)

    BalasPadam
  2. Epi birthday Aishah...belajar rajin2...kenapa tak order kek dgn akak...utk nita free je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aishah cakap tima kasih Aunty..

      Alaaa..kak, nita baru dapat tahu akak ada amik tempahan buat kek. baru jer tahu semalam. Thanks kak, nita nak minta akak tolong akak ajarkan jer...hehehe. nanti nita salin resepi akak k ^_^

      Padam
  3. hepy bufday my dear ecah..... muahhhh.........

    BalasPadam
    Balasan
    1. tengkiu mama eyda, where's my bithday's gift hihihi :D

      Padam
  4. selamat ulang tahun aishah. semoga sihat selalu. pintar, dan menjadi anak yang berbakti kepada orang tua. btw, aishah mirip mamanya ya..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aishah cakap terima kasih pakcik zachflazz..:)

      Aamiin.. doanya

      tak dapat dinafikan memang Aishah anak mamanya ...hihihi (^_^)

      Padam
  5. Happy b'day aisyah semoga tambah pintar dan disayang orang tua..amiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin... terima kasih mbak Iis ^_^

      Padam
  6. Happy birthday aishah..
    semoga jadi anak yg baik dan menghormati ibu dan ayah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aishah kate terima kasih..

      Aaminn..moga Aishah jadi anak yang baik dan menghormati ibu dan ayah :)

      Padam
  7. Selamat Ulang Tahun Aishaha ! ehmm...semoga tambah cantik ya ? Jadi ingin minta ice crimnya :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aishah cakap terima kasih Pakcik Bumi

      ya, moga bertambah-tambah cantik...

      sori ye, ice crimnya dah habis..:D

      Padam
  8. Wah Aishah ni anaknya Kak Nita ya...
    Selamat ulang tahunnn xD
    Kek es krimnya menariiikkk :D

    BalasPadam
  9. Iye, Aishah anak k.nita no 2..
    Terima Kasih Una :)
    Alhamdulillah, kek es krimnya menarik dan rasanya juga enak, sayang sudah habis dimakan :P

    BalasPadam
  10. eppy bzday gak utk aisyah.. cantik je wane ke tu :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aisyah cakap tengkiu aunty zura...

      warna kegemaran Aisyah..pink kaler ^_^

      Padam
  11. Selamat ulang tahun Aisyah, sorry telambat ucapkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Samsul Bahri, its ok Aisyah tak kesah (^_^)

      Padam
  12. Happy belated besday girl

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aishah said thank you MamaEma :)

      Padam
  13. That cake seems delicious.. Aishah must be happy in her birthday :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi... i bet she is ^_^

      Thanks Millati Indah :)

      Padam
  14. selamat ulang tahun, semoga selalu menjadi kebanggaan orang tua, agama dan bangsanya...amin, sehat selalu lahir batin dan bahagia sepanjang masa...amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin...
      terima kasih atas doanya Desa Cilembu (^_^)

      Padam
  15. super sekali..
    walau sibuk kamu bisa menyempatkan berpostingan diblogger..
    I like it..
    semangat terus sahabatku..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Lukman Hakim.. ^_^

      Padam

cayalah sapa yang komen :)