Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Isnin, 24 September 2012

Tahniah Shila Amzah ^_^

Assalamualaikum w.b.t

Kali ni nak cerita tentang seorang artis yang memang aku kenal, maksud aku dia popular juga la kat Malaysia.... tapi aku tak berapa minat sangat. Hari tu ada juga terbaca tajuk2 dari blog kawan dan juga paper tapi tak terlintas nak ambil tahu sebab kalau dia menang bagi aku biasa sebab dia memang selalu masuk pertandingan dan aku ni memang tak sangat nak ambil tahu tentang hiburan ni, just dengar2 je orang bercerita. Tapi bila colleague aku yang berbangsa cina ni tanya pasal kemampuan Shila Amzah menyayikan lagu Mandarin dengan baik aku terus aku cari video Shila Amzah dalam youtube. Wow! dia memang hebat bagi aku. Kawan aku cakap ramai kawan2 semestinya kaum cina, memuji bakat Shila. Dan aku juga kagum sangat dengan bakat Shila Amzah. Ada juga kawan2 aku cakap ia adalah rezeki Shila selepas dia buat perubahan pada penampilan dia. Well apa2pun tahniah buat Shila Amzah. Dan aku terus minat dengan Shila Amzah hehehe... (^_^)

Berikut adalah sedikit info yang aku copy paste dari blog Gosip Artis Malaysia.



Tidak terlambat untuk mengucapkan sekalung tahniah kepada penyanyi muda, Shila Amzah yang telah mengharumkan nama Negara ketika dia menjadi juara pertandingan Asian Wave 2012 yang berlangsung di Shanghai, China pada malam Khamis lalu.

Pada peringkat akhir Asian Wave 2012 itu, Shila berentap dengan 12 penyanyi termasuklah finalis dari China, Korea Selatan, Singapura, Thailand dan India.

Shila  berjaya memukau juri dan penonton dengan kekuatan vokalnya mendendangkan lagu Gemilang nyanyian asal Jaclyn Victor, Grenade dan sebuah lagu Mandarin berjudul Zheng Fu (Na Ying)


Berikut adalah klip video yang paling aku suka dan kagum sangat... layan k








 



 


Seronok aku tengok juri2 tu..sporting giler kan :D

Kejayaan Shila Amzah ini juga, aku jadikan contoh buat Asyraf. Orang Melayu pun boleh menyanyi lagu Bahasa Cina dengan baik hehehe...

thanks for reading this entry ^_^

28 ulasan:

  1. amazing shila amzah! tahniah. hebat.

    by the way, kalau gerombolan musik rock macam: may, wings, dan search, masih berjayakah mereka? saya mengoleksi rekamannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. She is amazing.. indeed

      May, Wings, Search... mereka adalah Otai.. memang dah berada dipuncak cuma perkembangan terbaru mereka... ermm.... saya tak pasti...hehehe :p

      Padam
  2. Saya pun dah tgk ni Nita. Mmg agak kagum jugak tgk dia bawak lagu2 tu semua. Saya paling suka dia nyanyi lagu Set Fire To The Rain tu. Judges pun semua nampak suka sgt sampai sorang tu siap meremang bulu roma. Kelakar plak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun suka..
      tulah pasal memang kelakar.. siap ada yang terlopong tu yg tak tahan tu :p

      Padam
  3. dia cantik, dia pakai hijab, dia rock then dia menang..memang terbaik la shila amzah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju sangat..
      shila amzah memang terbaik.. ^_^

      Padam
  4. sy mmg minat shila.. lbh2 lg pas betudung ni btambh manis... suara dia power kn ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia memang cantik dan bertambah manis bila bertudung.. betul tu Ina, suara dia memang power.. ;)

      Padam
  5. tu la nak tergelak tgk juri2...siap ada yg kata masyaALLAH....alan tam yg jadi juri mlm tu pun terganga...hebat penangan shila.memang layak di ajadi juara,dan penonton memang sporting abih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah.. rasa kelakar dan kagum ngan Shila bila tengok gelagat juri tu..tak sangka Alan Tam terngaga.. hihihi
      so memang hebatlah Shila. Penonton pun ikut sama menyanyi dan nampak cam Shila banyak peminat kat sana kan..

      Padam
  6. Akakpun tumpang bangga nita nak pulak dengan imej baru shila ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. iyelah kak, nampak manis jer shila tu kan dengan imej baru dia tu.. ^_^

      Padam
  7. wah cantik sekali...pinter nyanyi pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar tu mbak iis, udah ada rupa..punya suara juga ^_^

      Padam
  8. Wah bagus suaranya... baru dengar aku Shila Amzah.
    Tapi aku lebih suka Jaclyn :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jaclyn memang punya vokal yang bagus, mereka pernah digandingkan bersama dalam sebuah lagu...
      mungkin Shila Amzah belum pernah promosi albumnya ke Indonesia jadi dia tak dikenali... di Malaysia ni juga dia memang sudah lama dikenali tapi namanya baru je naik...

      Padam
  9. Balasan
    1. betul tu wanieys suara dia memang power :)

      Padam
  10. Shila Amzah ini cantik sangat ya

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya, dia memang sangat cantik ^_^

      Padam
  11. I have visited Kuala Lumpur last 17th to 18th Nopember 2009 as one of Indonesia participants of Youth Engage Summit (YES) held by Air Asia in conjuncion with Youthsay community. Unfortunately I have not had much time to see other parts of the city during the conference of YES.

    Regarding musics? Well I love listening several awesome and wonderful Malaysia singers such as Saleem Iklim, Amy Searh, WING (sejati) and many others. I love them very much

    BalasPadam
    Balasan
    1. owh really... nanti datang la lagi melawat Malaysia, banyak tempat menarik di sini.

      saya pun suka dengan kumpulan rock tu mereka adalah group otai sekarang ni. Lagu2 mereka masih digemari.. ^_^

      Padam
    2. Yes. I have visited Malaysia last November 2009. I am telling the truth. You can check it our my posting here.

      The landing page :
      1). http://simplyasep.blogspot.com/2012/02/longing-for-kl-malaysia.html
      2). http://simplyasep.blogspot.com/2012/02/travel-tips-to-malaysia.html

      Just tell me something about them :))))

      Malaysia always in my heart. I have many friends in Kuala Lumpur, Sarawak and Kuching. Regarding Kuching which I visited 3rd times since the last four years. I have seen Muzeum Kuching, Fort Margaritha, Water Front and many others. How about the hotel in Kuching? Just one only, in merdeka palace Kuching. I love Malaysia very much indeed. :)))

      Padam
    3. Well Asep, I'm impressed indeed
      just want you to know I never went to Kuching, you more advanced than me hihihi...

      Padam
    4. During my trip to Kuching last Feb, 1994. I and also the other SENAT members were in the group. We visited ITM sarawak. Hehhehhee. Saya cuma beruntung saja. I am just lucky. traveling for free. Bepergian wisata dengan percuma. Alhamdulillah.

      I have planned to visit Kuala Lumpur again next year. I am not sure. I don't know. I hope so and I know so Insya Allah

      Padam
    5. Alhamdulillah..
      bagus tu Asep.. InsyaAllah mudah-mudahan sampailah nanti kamu di sini..(^_^)

      Padam

cayalah sapa yang komen :)