Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Isnin, 19 November 2012

pregnancy - seven weeks

Assalamualaikum w.b.t.

Belum sempat 2 minggu saya dah buat scan untuk kali kedua, bagi memastikan saya benar2 pregnant. Dan Alhamdulillah.. janin terlahpun kelihatan dan dengupan jantungnya pun juga kelihatan. Berdebar-debar rasa hati ni. Tengok Asyraf dan Aisyah gembira buat saya rasa terharu. 

So lepas ni memang kena jaga emosi ni.. walaupun memang terasa ketidak stabilannya hehehe... semoga saya kuat.

Kalau ikut kiraan memanglah 7 minggu tapi dari screen menunjukkan sudah 8 minggu 6 hari.

Sekarang ni mood nak rehat jer, sebab selalu kena gastrik dan migrain. Plus loya pagi dan malam.

Terima kasih pada yang sudi jengok saya. InsyaAllah saya akan singgah di blog anda semua.

thanks for reading this entry ^_^

42 ulasan:

  1. masih baru lagi ni...tu yg ada loya2 kan....
    moga2 awk tabahkan ati dan byk2 sabo dalam mengharungi fasa pertama mengandung ni yer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. masih baru lagi.. memang teruk loyanya..hehe
      terima kasih Ena, moga saya tabah dan bersabor selalu (^_^)

      Padam
  2. banyak berdoa dan bersabar semoga bisa mengharungi fasa ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah..
      terima kasih Win3 (^_^)

      Padam
  3. alhamdulillah nitaaaaaaaaaaa
    tahniahh !
    semoga selamat semua dik
    akak lak terharu huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..
      terima kasih kak ieda (^_^)

      Padam
  4. alhamdulillah tahniah yer...
    bestnya.. nak preggy gak hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..terima kasih,
      best..erm ok gak tu hehe ;P

      Padam
  5. tahniah.. tahniah..
    moga dipermudahkan belaka yerk..
    dah ok nanti rondalh blog kawan2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih...
      InsyaAllah..harapannya begitulah..
      itu sudah semestinya.... (^_^)

      Padam
  6. tahniah nita..jaga diri baik-baik yer

    BalasPadam
  7. Pagi sobat..
    Waw nice post..
    Yang post sebelum nya juga bagus tapi ini lebih baik dari yang lalu..:)
    terus berkarya ya..
    Haha..:D
    oh ya mampir juga ya ke my blog..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat pagi..really :D
      InsyaAllah.. pasti saya akan ke sana, tungguuuu.. :)

      Padam
  8. Alhamdulillah baby sihat ;)\
    Jaga diri baik2 nita !

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah. Baby sihat. *tiru ayat Jna.

    Nita, dah mula gastrik ye? Huhu... Seksa kan? Lambat makan perut pedih. Pastu bila makan keluar balik. Nita buat check up kat mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...hihihi

      ha'ah Lyd, gastrik pasal tak lalu nak makan, jangan kata bau tengok makanan pun dah loya..memang seksa jugak lah.. betul betul betul..sabarjelah kann..

      Saya wat check up kat klinik ibu dan anak kat Sri Rampai, klinik kerajaan senang sikit sebab nak melahirkan nanti InsyaAllah kat GH jugaklah.. Awak camner Lyd??

      Padam
  10. tahniah dan jaga kesihatan diri dan anak ye..hehehe

    BalasPadam
  11. alhamdullilah tahniah,kita sama le....mula2 memang tak kelihatan...nah skarang saya dh masuk 7bulan,nmpaknya nita menyusul...alhmdulillah.cuma masa anak pertaam tkle ada kesukaran sgt,tp kalini diduga skit,..masuk je 6bulan saya nak kena asma...kata dr.waris dari ibus aya..hmm apa nak wtdugaannn....so memang kena standby ubat je le tkpun g sedut gas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..terima kasih angah..

      wow..tak lama lagi aleesya ada adik..mesti seronokkan..

      awak kena asma, erm..semalam saya tanya doktor memang ibu mengandung mudah dapat asma..sabar yer jaga diri taw InsyaAllah semua akan baik2 je..masa anak kedua, saya kena lelah bukan sebab asma tapi sesak nafas hingga diorang layan saya macam pesakit jantung tapi Alhamdulillah lepas melahirkan tak ada apa2 cuma anak je yg ada prob jantung tapi sekarang semua dah ok. So Angah, jangan bimbang, tapi take care selalu ok (^_^)

      Padam
  12. tahniah nita...,bestnye nk dpt bby bru ...,

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih Juwita.. erm..tak sabar rasanya ^_^

      Padam
  13. Alhamdulillah... syukur pada Tuhan... saya dulu pun, sm cam nita gak.. mmg xleh sabar nak tau kan.. ela, sbb kita nak kan.. so, buat rs xsabar bila nk kne tgu lama2.. hihi

    pe2 pun jg diri tau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..
      erm..memang betul tu Ina...hehe

      terima kasih Ina ^_^

      Padam
  14. tahniah..tahniah..tahniah..ni yang buat aku jelos ni..he..he..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih...
      jangan jelos k, ada la rezeki tu.. coming soon.. sabar erk.. :)

      Padam
  15. Alhamdulillah..tahniah kak :-)
    tumpang happy tuk akak...tc yer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...
      terima kasih Waniey :)

      Padam
  16. alhamdulillah..tahniah akak... ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...
      terima kasih anna marina.. ^_^

      Padam
  17. Alhamdulillah....take care...saya belum pegi scan lagi tau....sy dah dua bulan....cutenye dia....rasa nak pegi scan jugak...:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...
      wah..awak memang penyabar orangnya.. tahniah untuk awak juga and take care ok (^_^)

      Padam

cayalah sapa yang komen :)