Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang kekal hanya tulisanku di atas buku.....Mujurlah sesiapa yang membaca tulisan aku, doakan keselamatan aku dari azab (api neraka). ~Imam Shafie~

Rabu, 9 Ogos 2017

Zikir yang menyentuh hati..

Assalamualaikum w.b.t.

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 


يَا ذَا الْجَلاَلِ واْلإِكْرَامِ (3 مرات)
Ya Allah ! yang Maha Agung dan Maha Pemurah

أَمِتْنَا عَلَى دِيْنِ اْلإِسْلاَم

Matikanlah kami dalam agama Islam


Pernah tak tengok video yang diviralkan di FB tentang seorang ayah mendodoikan anak kecilnya dalam kotak polistren ketika banjir besar di Kelantan. Sayu je suara ayah menzikirkan nama Allah tu. Dan kemudian ada lagi satu video mengenai seorang budak yang menangis menonton video tersebut. Memang menyentuh perasaan video tu.

Saya suka zikir tu. Teringat masa saya dodoi kan Aiman tapi saya hanya mengunakan alunan atau nada zikir tu je, saya tukarkan dengan kalimah Syahadah. Cuma tahun lepas, saya dodoikan Amsyar dengan zikir Ya Zaljala liwal ikram. Masa saya dodoikan Amsyar, mata saya melihat arah lain, bila terpandang wajah Amsyar nampak mata dia berkaca dan seakan-akan nak menangis. Betullah Amsyar, terharu mendengar zikir tu. Bila saya diam dia berhenti menangis kemudian Asyraf suruh saya berzikir lagi. Dan memang betul Amsyar seperti sayu je dengar zikir tu dan kemudian Asyraf pula mengalirkan airmata. Bila di tanya kenapa sedih, Asyraf takut kalau dia akan mati semasa operation menukar pacemaker nanti. Saya tenangkanya dan percaya bahawa maut itu rahsia Allah, dibedah atau tidak sekiranya ajal kita sampai kita akan pergi juga. Dan tak perlu bimbang pembedahan menukar pacemaker hanya pembedahan kecil berbanding pembedahan jantung sebelum ni.

Alhamdulillah, sudah hampir setahun Asyraf dibedah, dia sihat dan cergas.

Sekarang ni Amsyar dah ada Aleesha, dia pula dodoikan adiknya dengan zikir tersebut.

video

thanks for reading this entry ^_^